دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو

همانطور که میدانید امروزه هزینه تعمیر ماشین های داخلی و خارجی بسیار گران بوده و به همین دلیل بسیاری از صاحبان خودرو ها سعی میکنند تا با نگهداری خوب از ماشین، از خراب شدن آن جلوگیری کنند. یکی از ایرادات رایجی که بسیاری از افراد با آن مواجه شده اند، نشتی خودرو است. این مشکل با وجودی که بسیار در خودرو ها شایع میباشد، در صورتی که به آن بی توجهی شود، میتواند آسیب های زیادی را به ماشین وارد کند.

این مقاله توسط کارشناسان مجموعه امداتکار گردآوری شده است. این مجموعه در زمینه یدک کش خودرو تهران ، تعویض روغن در محل ، پنچرگیری ماشین در محل و… فعالیت می کند.

عیب یابی؛ نوع مایع را مشخص کنید.

نخستین اقدام شما پس از مشاهده نشتی در قسمت زیرین خودرو، بررسی نوع مایعی میباشد که در حال نشت است. مایعات مختلفی در موتور ماشین شما در گردش هستند که نشتی هر یک از آنها در واقع بیانگر خرابی و وجود ایراد در قسمتی خاص میباشد.

به منظور بررسی و یافتن دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو، ابتدا نیاز دارید ماشین خود را در یک سطح صاف پارک کنید. سپس اجازه دهید تا موتور ماشین کمی خنک شود. باز کردن کاپوت یکی از راه های موثر به منظور کاهش دمای موتور است. پس از آنکه موتور کمی سرد شد، یک کاغذ سفید را در زیر محلی که نشتی دارد، قرار دهید. با استفاده از این روش و دقت به رنگ و چگالی مایعی که روی کاغذ ریخته، میتوانید نوع مایع را مشخص کنید. به طور معمول مایعاتی که از زیر خودرو نشت میکنند عبارتند از آب رادیاتور یا کولر و روغن ترمز یا موتور.

دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو

دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو

در ادامه سعی داریم تا دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو را بررسی کنیم و راه حل های از بین بردن آن را نیز خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

نشت آب از کولر؛ رایج ترین دلیل نشتی خودرو!

کولر ماشین عملکردی مشابه با کولر های گازی دارد. نحوه کار این کولر ها به این صورت است که علاوه بر خارج کردن رطوبت هوا از محیط، دمای هوای محیط را نیز کاهش میدهند. رطوبتی که کولر از محیط داخلی میگیرد، به صورت قطرات آب خارج میشود. به همین دلیل هم در صورتی که کولر ماشین شما روشن باشد، احتمالا مشاهده خواهید کرد در بخش زیرین خودرو، قطرات آب چکه میکند.

وجود مشکل در اگزوز ماشین

در بسیاری از موارد مشاهده شده که از اگزوز خودرو آب خارج میشود. بر اساس مقاله هایی که در سایت امداتکار منتشر شده است، در چنین حالتی باید به سرعت به مکانیکی مراجعه کنید. خروج آب از اگزوز ماشین علامت خوبی نبوده و به طور معمول به دلیل سوختن واشر سرسیلندر و یا تاب برداشتن آن رخ میدهد. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که اگر هوای محیط بسیار رطوبتی باشد، احتمال خروج آب از لوله اگزوز شما نیز وجود دارد. دلیل بروز این اتفاق در هوای بسیار سرد و یا رطوبتی اختلاف دمایی بوده که میان اگزوز و هوا وجود دارد و کاملا طبیعی است.

سوراخ شدن رادیاتور؛ از دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو!

رادیاتور اصلی ترین نقش را در خنک کردن موتور ماشین دارد و از جمله دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو نیز به شمار میرود. این بخش از موتور خودرو با به گردش در آوردن آب در قسمت های مختلف، باعث کاهش گرما شده و در عملکرد صحیح موتور، عملکردی بسیار حیاتی دارد. در صورتی که این بخش به هر دلیلی سوراخ شود، نه تنها دیگر عملکرد درستی نخواهد داشت، بلکه در بخش های زیرین خودرو نیز نشتی مشاهده خواهد شد.

دلیل ریختن آب زیر ماشین چیست؟

برخی از دلایل شایعی که باعث سوراخ شدن رادیاتور ماشین و در نتیجه به وجود آمدن نشتی خودرو میشوند عبارتند از زنگ زدگی رادیاتور، خراب شدن در منبع انبساط، عدم هواگیری صحیح رادیاتور، استفاده از ضد یخ های غیر استاندارد و….

وجود نشتی در پمپ آب

علاوه بر رادیاتور، یکی دیگر از بخش های سیستم خنک کننده موتور ماشین، پمپ آب است. پمپ آب در واقع با پمپاژ آب درون موتور، به گردش بهتر آن کمک میکند. این قطعه از سیستم خنک کننده ماشین نیز همانند بخش های دیگر، به عنوان یکی از قطعات مصرفی محسوب میشود و پس از مدتی استفاده، خراب خواهد شد. پمپ آب معمولا به دلیل فرسودگی یا زنگ زدگِی، وجود فشار بیش از حد، نصب نادرست و غیر اصولی و… دچار نشتی میشود.

شما میتوانید به منظور رفع این مشکل و جلوگیری از نشتی خودرو، ابتدا کمی پیچ های مربوط به پمپ آب را سفت کنید. دقت داشته باشید که پیچ های پمپ را بیش از حد سفت نکنید. در صورتی که ایراد همچنان پابرجا بود، میتوانید بخش هایی که احساس میکنید دچار نشتی هستند را با چسب های مخصوص، آب بندی نمایید.

آسیب دیدن مخزن سیستم شیشه شوی ماشین؛ از دلایل رایج نشت آب از زیر خودرو!

همانطور که اطلاع دارید، خودرو های مدرن مجهز به سیستم شیشه شوی هستند و راننده با استفاده از آن قادر خواهد بود تا شیشه جلو و یا عقب ماشین را تمیز کند. این سیستم در زیر کاپوت خودرو دارای مخزنی به منظور نگهداری آب میباشد. در بسیاری از موارد مشاهده شده که دلیل نشتی از زیر خودرو، آسیب دیدن مخزن سیستم شیشه شوی بوده است.

به طور معمول دلایل مختلفی برای این نوع از نشتی خودرو وجود دارد، ولی مهمترین آن آسیب دیدن مخزن است. عبور از مسیر های صعب العبور که دست انداز های زیادی دارند، میتواند آسیب های زیادی به خودرو شما وارد کند. یکی از این آسیب های احتمالی، خراب شدن مخزن سیستم شیشه شوی و در نتیجه نشتی از زیر ماشین میباشد. به منظور رفع این مشکل، میتوانید به تعمیرگاه مراجعه کنید. آسیب دیدن این بخش از خودرو، تاثیری روی عملکرد آن نمیگذارد ولی دیگر قابلیت تمیز کردن شیشه های خودرو را نخواهید داشت.

دلایل رایج برای ریختن آب در زیر ماشین چیست؟

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل با دلایل رایج نشتی آب از زیر خودرو آشنا کنیم. دقت داشته باشید که رانندگی با خودرویی که دارای نشتی است، چندان ایمن نبوده و وجود نشتی میتواند خطرناک باشد. علاوه بر اینکه نشتی در ماشین میتواند خطر هایی را متوجه سرنشینان کند، آسیب هایی را نیز به موتور خودرو وارد خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *