لرزش ماشین در زمان ترمز گرفتن

علت لرزش ماشین در زمان ترمز گرفتن چیست؟ اگر خودروی شما هنگام توقف، تعویض دنده یا کلاچ جزئی بلرزد، کلاچ شما قطعاً مشکل دارد. فرسودگی چرخ فلایویل، انتهای دیسک، مشکلات فنرهای سیستم کلاچ و انتهای صفحه کلاچ همگی می توانند به این مشکل کمک کنند. به مکانیک مراجعه کنید تا علت اصلی این مشکل را مشخص کرده و قطعات معیوب را تعویض یا تعمیر کند تا مشکل لرزش ماشین در زمان ترمز گرفتن به طور کامل برطرف گردد.چنانچه در جاده لرزش ماشین بیش از حد شد بدون استرس خودرو را به کنار جاده هدایت کنید و با شماره امداد خودرو یا امداد خودرو جاده ای تماس بگیرید که ما به شما مجموعه امدتکار را پیشنهاد می کنیم.

دلایل لرزش ماشین در زمان ترمز گرفتن

شکستگی دسته موتور لرزش‌های شدیدی ایجاد می‌کند

برای کاهش انتقال ارتعاش به محیط اطراف، خودروسازان مکانیزمی به نام پایه موتور را در موتور خودرو قرار دادند. پایه موتور می تواند در طول زمان ترک بخورد و باعث حرکت ارتعاشات شدید در فضا شود. این ارتعاشات زمانی که موتور خاموش می شود بارزتر و نامنظم تر می شوند. که این شکستگی باعث لرزش شدیدخودرو می شود.

پلوس قطعه‌ای حیاتی برای کنترل لرزش خودرو

محوری که به عنوان فلایویل یا محور سرعت ثابت شناخته می شود، میله ای است که به چرخ خودرو بسته می شود و نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند. پلوس یک جزء ضروری برای وسیله نقلیه شما است. در صورت خرابی، علائمی مانند لرزش هنگام ترمز، لرزش به دنبال ضربه، پرش های غیرقابل توضیح در حین رانندگی، روغن کاری لبه لاستیک را نشان می دهد.

از سالم بودن کالیپرهای ترمز مطمئن شوید

بوی سوختگی که از خودرو می آید یا ارتعاشاتی که هنگام توقف آن احساس می شود، هر دو نشانه بسیار محتمل است که مشکلی در کالیپرها وجود دارد. کالیپرها علاوه بر ایجاد اصطکاک بین روتور و لنت ترمز، لنت ترمز را به روتورها متصل می کنند. کالیپرها را چک کنید تا بعد از هر ۱۳۰۰۰۰ کیلومتر شکسته یا گیر نکرده باشند.

سلامت جسمانی شما و سرنشینان خودرو مستقیماً تحت تأثیر میزان مراقبت و توجه شما به وضعیت وسیله نقلیه خود است. هرگز یک نشانه به ظاهر کم یا بدون عارضه را نادیده نگیرید و مطمئن شوید که این مشکل توسط مکانیک ماهر برطرف شده است. هنگامی که یک مشکل خودرو به صورت بصری ظاهر می شود، دقیقاً مانند زمانی که دود از اگزوز خارج می شود، باید به محض استارت زدن خودرو، منبع دود آبی را بررسی کنید و به مشکل رسیدگی کنید. گاهی اوقات صدایی مانند صدای غرش موتور برای نشان دادن مشکلی منتشر می کنند.

دلایل لرزش ماشین در زمان ترمز گرفتن

مهمترین دلایل لرزش ماشین در زمان ترمز گرفتن

شایع‌ترین علت لرزش خودرو عبارتند از:

مشکلات پد ترمز

مسائل مربوط به دیسک ترمز

مسائل مربوط به هماهنگی

ساییدگی قطعات

۱-مشکلات پد ترمز

اگر لنت‌های ترمز مقدار زیادی کثیفی، روغن یا سایر ناخالصی‌ها روی آن‌ها وجود داشته باشد، ممکن است به لرزه درآید. اگر لنت‌های ترمز پیچ خورده، شکسته شوند یا ضخامت آنها بیش از حد کاهش یافته باشد، احتمالاً علاوه بر لرزش، صدای غیرعادی از سمت دیسک ترمز را نیز متوجه خواهید شد. تنظیمات سیستم ترمز بسیار مهم است و تغییر پدال ترمز یا لنت ترمز از مشکلات مربوط به لرزش در خودرو مراقبت می کند.

۲-مسائل مربوط به دیسک ترمز

ضخامت سطح روتور ممکن است به تدریج کاهش یابد و در طول زمان ناهموار شود. عملکرد لنت ترمز ممکن است به طور غیر مستقیم تحت تأثیر زبری سطح این دیسک قرار گیرد.

به نحوی که باعث لرزش پدال ترمز شود. هنگامی که در یک بزرگراه ترمز می کنید، به راحتی می توانید این لرزش را احساس کنید. برای حل این مشکل روتور ترمز نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

حتی اگر فقط یکی از آنها مشکل داشته باشد، باز هم می تواند منجر به هرج و مرج و کاهش بهره وری سیستم شود.

اگر آنها را به موقع تغییر ندهید، رانندگی چالش برانگیز خواهد شد. هزینه تعمیر یا تعویض روتور ترمز بسته به مدل و مدل وسیله نقلیه شما متفاوت است. به خاطر داشته باشید که ترمزهای دیسکی عملکردی گران تر خواهند بود.

۳-مسائل مربوط به هماهنگی

. اگر هماهنگی کافی بین قطعات در خودروی شما وجود نداشته باشد، بدون شک هنگام ترمز گرفتن متوجه لرزش خواهید شد. مشکلات اضافی ناشی از ناهماهنگی می تواند شامل سایش تایر و آسیب به قطعات تعلیق باشد.

هنگامی که در بزرگراه ترافیک وجود ندارد، رانندگی با ماشین خود تا سرعت ۵۰ یا ۶۰ مایل در ساعت یکی از تکنیک‌های بررسی مشکلات هماهنگی است. اکنون فرمان را برای مدت کمی رها کنید. اگر متوجه شدید که خودروی شما به سمت چپ یا راست حرکت می کند، نیاز به تعمیر دارد.

از آنجایی که به احتمال زیاد علت مشکل ارتعاش در این نقطه، ناهماهنگی چرخ ها است، بررسی و تراز می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که چرخ ها متعادل هستند.

۴-ساییدگی قطعات

با گذشت زمان، چرخ‌ها، بلبرینگ‌ها، اتصالات و سایر اجزای سیستم تعلیق ممکن است فرسایش یافته و ضخامت خود را از دست بدهند. هر مشکلی با یکی از این قطعات می تواند باعث بدتر شدن دیسک ترمز در خودرو شود. اگر لرزش هنگام فشار دادن ترمزها اتفاق بیفتد، احتمالاً روتور یا لنت ترمز منشا این مشکل هستند. شما می توانید با انجام اقدامات لازم برای شناسایی عامل ایجاد آن، لرزش را در خودروی خود کاهش دهید.

کلام آخر

لرزش ماشین در زمان ترمز گرفتن ممکن است ناشی از اعمال فشار تدریجی لنت ترمز به کالیپر ترمز در روتور ترمز با دیسک های گردان باشد. اگر عملکرد دیسک ترمز به دلیل کاهش ضخامت لنت ترمز یا حتی پیچ خوردگی کاهش یابد، هنگام ترمزگیری متوجه لرزش پدال ترمز خواهید شد. تغییرات در لنت‌های ترمز ممکن است منجر به تشکیل ناهموار نواحی نازک و ضخیم روی سطح آن‌ها شود که می‌تواند بر خودروی شما در هنگام ترمزگیری تأثیر بگذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *