به دل جـــــاده بزن ما هــواتو داریم!
درخواست تلفنی امداد خودرو
با امداتکار به دل جـــاده بزن! 021-92001950
بوی بد کولر
یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
آیا با روشن کردن کولر ماشین به جای لذت بردن از جریان هوای خنک و دلپذیر در این روز های گرم تابستان، بوی بد کولر خودرو را تجربه می کنید ؟ بوی بد کولر ماشین علل مختلفی دارد و یک اتفاق شایع است، اما با درک علت بوی بد کولر ماشین بهتر می توان مناسب […]
شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳

آیا با روشن کردن کولر ماشین به جای لذت بردن از جریان هوای خنک و دلپذیر در این روز های گرم تابستان، بوی بد کولر خودرو را تجربه می کنید ؟ بوی بد کولر ماشین علل مختلفی دارد و یک اتفاق شایع است، اما با درک علت بوی بد کولر ماشین بهتر می توان مناسب ترین راه حل را برای رفع آن پیدا کرد.
امداتکار ارائه دهنده خدمات حمل خودرو و امداد خودرو جاده ای در این مقاله قصد دارد به علل بوی بد کولر ماشین و راه های رفع آن بپردازد. با ما همراه باشید.

 

بوی بد کولر ماشین چیست ؟

استشمام بوی کپک زدگی، نم و غیره از کولر ماشین صحنه ای بسیار ناخوشایند است که به دلایل مختلف رخ می دهد.
در این روز های گرم تابستان هر چقدر که جلوتر می رویم ، گرمای بی امان هوا آزاردهنده تر می شود. به همین دلیل داشتن یک کولر ایده آل در خودرو مهم ترین نیاز است. همان طور که می دانید تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان بدون روشن بودن کولر ماشین تقریبا امری محال است. با این حال برای همه ما حتما پیش آمده که با روشن کردن کولر با بوی بد و نامطبوع مواجه شویم. در این شرایط باید چکار کرد ؟ اولین قدم برای برطرف کردن بوی بد کولر بررسی عامل اصلی ایجاد کننده این بوی بد است.

اجازه بدهید قبل از بررسی راهکار های برطرف کردن بوی بد کولر خودرو، علل این بوی بد را بررسی نماییم تا موثرترین راه را برای رفع آن انتخاب کنیم.

علت بوی بد سیستم تهویه خودرو

بوی بد کولر خودرو می تواند علل مختلفی داشته باشد. برخی از مهم ترین علل بوی بد کولر ماشین به شرح زیر می باشند:
یکی از مهم ترین علل بوی بد سیستم تهویه ماشین رشد کپک و قارچ در آن سیستم می باشد. در فصول گرم رطوبت داخل سیستم تهویه ماشین جای بسیار مناسبی برای رشد انواع کپک ها و قارچ ها است. با رشد این میکروارگانیسم ها بوی نامطبوعی در داخل کولر خودرو به وجود می آید.
گاهی برخی از مالکان خودرو های مختلف مرتب در داخل ماشین هایشان انواع حیوانات خانگی مثل گربه یا سگ را نگهداری می کنند. این امر باعث می شود تا مو و پوست آنها به داخل سیستم کولر ماشین وارد شوند و در آنجا تجمع یابند. در نتیجه شما هنگام روشن کردن کولر خودرو بوی نامطبوعی را احساس خواهید کرد. علاوه بر این، گاهی ممکن است حشرات وارد کولر ماشین شوند و در آنجا بمیرند. لاشه این حشرات ممکن است در مجاری این سیستم گیر کنند و به مرور زمان و در نهایت پس از فرسوده شدن، بوی بدی را در کولر ایجاد نمایند.

 

برطرف کردن بوی بد کولر ماشین

در صورت وقوع هر گونه نشتی در سیستم تهویه، مایعات ناشی از این نشتی ها وارد این سیستم خواهند شد. این امر نیز به بوی بد کولر ماشین منجر می شود.
گاهی مشکلات فنی در قطعاتی مانند کمپرسور، فن و غیره ممکن است باعث شوند تا با روشن شدن سیستم تهویه خودرو، بوی بد به مشام تان برسد.
علت بوی بد کولر ماشین ممکن است به دلیل جذب آلودگی های ناشی از گرد و غبار، دوده و غیره باشد. همان طور که می دانید سیستم تهویه برای انجام کارش هوای بیرون را به داخل خودرو وارد می نماید. طبیعی است که این هوا حاوی آلاینده های مختلف باشد. این امر به تجمع آلاینده ها در سیستم تهویه منجر می شود. در نهایت با روشن کردن کولر، بوی بدی را احساس خواهید کرد.
اکنون که در رابطه با علت بوی بد کولر ماشین اطلاعات جامعی را در اختیار تان قرار دادیم، مطلب بعدی به راه های برطرف کردن بوی بد کولر اختصاص خواهد داشت.

امداد فوری خودرو

با ثبت درخواست آنلاین در سریع‌ترین زمان امدادگر به شما می‌رسد!

راهکار های برطرف کردن بوی بد کولر ماشین

همان طور که گفته شد گاهی علت بوی بد کولر ماشین به علت تجمع آلاینده ها در فیلتر سیستم تهویه است. برای خلاص شدن از این بوی بد، باید به موقع اقدام به تعویض فیلتر اتاقک خودروی خود کنید. بهترین زمان برای تعویض فیلتر سیستم تهویه ماشین، ابتدای هر فصل از سال است.
یکی دیگر از راه های برطرف کردن بوی بد کولر این است که هر هفته ماشین تان را بشویید. یکی دیگر از عوامل مهم برای ایجاد بوی بد ماندن زباله های مختلف در داخل ماشین است. از این رو برای پیشگیری از ایجاد بوی بد کولر بهتر است زباله ها را از داخل ماشین تان جمع کنید و در درون سطل آشغال بندازید.
داخل سیستم تهویه خودروی خود را تمیز نمایید تا از بوی بد کولر در امان بمانید. برای این کار می توانید از انواع اسپری های خوشبو کننده استفاده نمایید. می توانید اسپری خوشبو کننده مختص ماشین را خریداری کنید یا خودتان با آب و اندکی سرکه یک اسپری درست کنید. قبل از استفاده کردن از این اسپری ها، ابتدا دریچه کولر را باید باز نمایید و سپس آنها را به داخل سیستم تهویه خود اسپری کنید.

 

راهکار های رفع بوی بد کولر خودرو را بهتر بشناسیم

 

راهکار رفع بوی بد مزمن سیستم تهویه خودرو

گاهی حتی پس از اسپری کردن محلول های ضدعفونی کننده و خوشبو کننده باز هم هنگام روشن کردن کولر بوی نامطبوعی احساس می شود. در این شرایط ابتدا فیلتر قدیمی را با فیلتر جدید جایگزین نمایید. سپس با استفاده از اسپری های مخصوص، داخل سیستم تهویه و دور آن را با دقت تمیز کنید. سپس یک اسپری خوشبو کننده بزنید.
در خرید فیلتر سیستم تهویه دقت نمایید که محصولی اورجینال را از یک مرکز معتبر تهیه کنید. همان طور که می دانید قطعات یدکی غیر اورجینال از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. از این رو خرید محصولات غیر اورجینال در دراز مدت به ضرر شما خواهد بود و قطعا در عملکرد کل سیستم خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

امداتکار

امداتکار مجموعه فوق تخصصی امداد خودرو ، امداد خودرو ایران خودرو ، امداد خودرو سایپا و همچنین تعویض روغن در محل و سرویس دوره ای در محل می باشد. این مجموعه معتبر تمام تلاش خود را کرده است تا خدمات با کیفیت را با رقابتی ترین قیمت ها ارائه دهد. امداتکار به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات می‌باشد.

برچسب‌های مرتبط

مقالات مشابه