نشتی آب

ماشینم نشتی آب دارد، چرا؟ در حالی که نشت آب یا مایع از زیر خودروی شما می تواند ناراحت کننده باشد، همیشه دلیلی برای ترس نیست. ابتدا مطمئن شوید که نشتی از ماشین شما می آید. اگر ماشین خود را در خیابان یا پارکینگ پارک کرده اید و زیر آن گودالی وجود دارد، ممکن است مایع از خودروی دیگری آمده باشد.
از یک چراغ قوه برای جستجو در زیر خودرو برای یافتن نشانه های نشتی استفاده کنید تا مشخص شود که آیا متعلق به شما است یا خیر. این می تواند یک علامت یا درخشش از چیزی در زیر ماشین شما باشد.
مرحله بعدی شناسایی منبع نشتی واقعی است. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که چکه های زیر ماشین را در هنگام پارک کردن با مقداری مقوای سفید جمع آوری کنید. این می تواند به شما در تعیین میزان نشت و سطح نگرانی شما کمک کند.همچنین اگر هنگام رانندگی خودرو شما دچار نشتی آب شد بدون هیچگونه نگرانی با شماره امدادخودرو امداتکار که ارائه دهنده خدمات امداد خودرو جاده ای و امداد خودرو شبانه روزی است تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان این مجموعه در کنار شما حاضر شوند.

نشت مایع شفاف

اگر از ماشین شما مایعی شفاف و شبیه آب نشت می کند، احتمالاً فقط همین است: آب. یک مایع شفاف می‌تواند خنک‌کننده نیز باشد، اگرچه احتمالاً رنگی (سبز، آبی یا زرد) دارد و برخلاف آب بویی دارد.

آب ریختن از زیر ماشین

مشکوک است که این نیاز به اقدامی از جانب شما داشته باشد. نشت آب و تراوش از زیر ماشین معمولاً فقط به دلیل کولر (در تابستان شایع تر است) یا اگزوز (در زمستان رایج تر است) ایجاد می شود.
اما، اگر نتوانید دلیل آن را تعیین کنید یا ماشین شما بیش از مقدار کمی آب نشت می کند، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که مایع شفاف فقط آب است و مشکل مهم تری نیست.

ماشینم نشتی آب دارد
چرا ماشینم نشتی آب دارد؟

هر وقت نشتی از زیر ماشین شما وجود داشته باشد نگران کننده است. یافتن محل دقیق نشت اغلب چالش برانگیزتر از شناسایی ساده مایع است. نشتی‌های خاصی مانند نشتی‌های مربوط به مایع خنک‌کننده و روغن، ممکن است نشانه‌ای از مشکلات شکستگی شیلنگ‌ها، خرابی مهر و موم یا مخازن روغن آسیب‌دیده باشد.
عملکرد خودروی شما به روغن و مایع خنک کننده آن بستگی دارد که همیشه هنگام نشتی باید به صورت حرفه ای بررسی شوند. اما هر نشتی ظاهری به یک مشکل اشاره نمی کند. به طور معمول، چکیدن آب یکی از جنبه های رانندگی یک ماشین است.

نشت مایع قرمز رنگ

اگر قرمز می‌بینید، احتمالاً یک مایع گیربکس نشتی دارد، و قرمز ممکن است ترسناک‌ترین رنگ از هر مایعی باشد که از زیر ماشین شما می‌آید. اگر مایع قرمز در وسط یا جلوی خودرو شما نشت کند، متوجه خواهید شد که این مایع گیربکس است. مایع گیربکس می تواند به ماشین شما و همچنین کف زمین آسیب برساند زیرا به راحتی لکه می شود.

نشتی مایع گیربکس خودرو

اول از همه، اگر مشکوک به نشتی در مایع گیربکس خود هستید، فوراً از جاده خارج شوید. رانندگی می تواند به خودروی شما آسیب بیشتری وارد کند و احتمال خرابی هایی که شما و سایر افراد را به خطر می اندازد افزایش می دهد.
این نشتی باید در اسرع وقت به دلایل مختلفی از جمله خرابی واشرها، شکستگی خطوط سیال، شکستگی مهر و موم و فرسودگی و پارگی معمولی برطرف شود.

نشتی مایع قهوه ای یا سیاه زیر ماشین

روغن موتور به احتمال زیاد در گودالی از مایع کهربایی، قهوه ای یا سیاه در زیر خودروی شما وجود دارد، اما می توانید با نزدیک شدن به آن و لمس آن، این موضوع را تأیید کنید. اگر به نظر نرم باشد و برداشتن آن از انگشتانتان سخت باشد، به احتمال زیاد روغن است.

نشت روغن خودرو

در ابتدا منبع نشتی را پیدا کنید. هنگامی که زیر کاپوت قرار گرفتید، مکان یابی آن باید بسیار آسان باشد و برای مثال، اگر نشتی از یک واشر روی درپوش سوپاپ است، می توانید آنقدر صلاحیت داشته باشید که خودتان آن را تعویض کنید.
قبل از تلاش برای تعمیر آن یا رانندگی با نشتی جزئی روغن، مطمئن شوید که مخزن روغن شما به طور مداوم پر است. اگر این کار را نکنید، موتور شما ممکن است آسیب پرهزینه و جبران ناپذیری را متحمل شود.

نشت روغن ترمز خودرو

از آنجایی که نمی‌توانید بدون آن خودروی خود را با خیال راحت روشن کنید، نشت روغن ترمز یک مشکل جدی است. بنابراین، اگر متوجه نشتی شدید، حتی سعی نکنید خودروی خود را رانندگی کنید، زیرا ممکن است نتوانید توقف کنید.
در عوض، شما باید یکبار تعمیرگاه نزدیک را پیدا کنید و ماشین خود را نزد یک مکانیک ببرید که آن را بازرسی کرده و بهترین اقدام را برای رفع نشت روغن ترمز توصیه می کند. همچنین می‌توانید در صورت وجود نشتی در خانه، از یک مکانیک درخواست کمک خودکار کنید.

نشتی مایع فرمان برقی خودرو

برای تعیین میزان نشتی و میزان کم کارکردن، ابتدا سطح مایع را بررسی کنید. در حالی که هیچ چیز از نظر فیزیکی مانع از رانندگی با روغن فرمان برقی نشتی نمی‌شود، بهتر است تا زمانی که ممکن است از رانندگی در سطوح پایین اجتناب کنید زیرا می‌تواند به سرعت منجر به آسیب‌های غیرقابل برگشت شود.
اگر نشتی ناشی از اتصال شلی است که به راحتی رفع می شود، احتمالاً می توانید خودتان آن را برطرف کنید، اما اگر چیز جدی تری است، باید شلنگ و اتصالات مکانیکی را بررسی کنید زیرا ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

کلام آخر
چرا ماشینم نشتی آب دارد؟ اگر خودرو شما نشت آب دارد، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و تعمیر کند. نشت آب می‌تواند باعث افزایش دمای موتور، کاهش عمر موتور، خرابی در قطعات موتور و حتی خرابی کلی موتور شود. بنابراین، بررسی و رفع مشکل نشت آب بسیار ضروری است تا از خسارات جدی به خودرو جلوگیری شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *