مشکلات خودرو در زمستان

شرایط رانندگی در زمستان مانند دمای هوای سرد، برف و باران، یخبندان و جاده های لغزنده باعث می شود با احتیاط بیشتری رانندگی کنید. رانندگی در زمستان چالش های منحصر به فردی دارد و بدیهی است که قبل از رفتن به جاده باید وسیله نقلیه خود را آماده کنید. از آنجایی که قبلاً لباس‌های گرم، کاپشن‌ها و کت‌های بارانی را از پایین کمد بیرون آورده‌اید، می‌توانید در سرما با برداشتن زنجیر چرخ از محل نگهداری و بررسی لاستیک‌ها، ایمن رانندگی کنید.در این مقاله به مشکلات خودرو در زمستان پرداخته ایم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مجموعه امداتکار همراه باشید.امداتکار مجموعه ای با کارنامه درخشان در زمینه امداد خودرو سیار است که آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

انواع مشکلات خودرو در زمستان

برخی از مشکلات خودرو در زمستان ممکن است شما را مجبور کند برنامه های خود را به تعویق بیندازید یا لغو کنید. ممکن است به دلیل این مسائل حتی در شرایط سخت مجبور شوید چندین ساعت را در برف و کولاک سپری کنید. با هم، چند مشکل اصلی که ممکن است در زمستان ایجاد شود را در زیر بررسی خواهیم کرد:

۱.ماشین ترمز نمی‌گیره!

اگر فصل زمستان برف، باران و سرمای شدید به همراه داشته باشد، احتمال خرابی سیستم ترمز خودروی شما افزایش می یابد. خودرو در زمستان عملکرد بدتری دارد و قدرت توقف کمتری دارد. اگر خودروی شما ترمزهای دیسکی چهار چرخ داشته باشد اما ABS نداشته باشد، احتمال بروز این مشکل بیشتر است. در واقع، درجه اصطکاک بین لنت ترمز و محفظه دیسک ترمز در واقع با افزودن آب کاهش می یابد تا زمانی که خودرو دیگر نتواند ترمز کند. بنابراین، احتیاط کنید زیرا این یک مسئله مهم است.

۲.ماشین موقع استارت زدن، جیغ می‌کشه!

فریاد زدن ماشین برای روشن شدن یکی از مشکلات خودرو در زمستان است که می تواند شما را آزار دهد! نشانگرهای دیگری مانند خروج بخار از زیر کاپوت و چراغ های هشدار نیز ممکن است وجود داشته باشد. این اغلب در نتیجه یخ زدن یا ترک خوردن رادیاتور رخ می دهد و ممکن است نیاز باشد که از بودجه سفر خود برای خرید یک رادیاتور جدید استفاده کنید.

۳.فرمان بازیش گرفته!

یکی از مسائلی که باعث سردرد رانندگان در پاییز و زمستان می شود، لغزش جاده ها است. این زمانی است که ماشین قابلیت کنترل خود را از دست می دهد و کنترل آن بسیار دشوار می شود، به خصوص اگر لاستیک های خودرو قدیمی باشند و آج کافی نداشته باشند.

علاوه بر این، اگر از زنجیر چرخ در هنگام یخبندان استفاده نشود، ممکن است خودرو بلغزد و خطرناک شود.

انواع مشکلات خودرو در زمستان

 

۴.باتری از کار افتاده!

یکی از اجزای یک خودرو که اغلب تصور می شود ظریف و حساس است، باتری است! با این حال، این حساسیت در زمستان به طور قابل توجهی قوی تر است و باعث می شود شارژ باتری ها در ماه های سردتر سخت تر شود. بنابراین، تقریباً ۵۱٪ احتمال دارد که باتری شما – یا به عبارت دقیق تر، باتری ماشین شما – در طول زمستان آسیب ببیند. ممکن است در یک روز سرد زمستانی، زمانی که می خواهید ماشین خود را روشن کنید، روشن نشود و مجبور شوید آن را فشار دهید. با این حال، بهتر است قبل از اینکه مجبور شوید ماشین خود را برای عبور از صبح فشار دهید، این را در نظر بگیرید.

۵.ماشین داغ شده و جوش آورده!

ممکن است برای شما عجیب باشد که علاوه بر فصول گرمتر مانند تابستان، اتومبیل ها در سرما بیش از حد گرم شده و بجوشند. اگرچه بعید است که این حادثه دوباره تکرار شود و دور از ذهن است، اما همچنان باید با احتیاط برخورد کرد زیرا نشان دهنده یک موضوع مهم است که ممکن است به خودرو و سرنشینان آن آسیب جدی وارد کند. این یکی از جدی ترین مشکلات خودرو است که می تواند در زمستان رخ دهد و می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله خراب شدن رادیاتور خودرو یا استفاده از نوع نامناسب روغن موتور باشد.

به عنوان مثال، در زمستان که سطح آب رادیاتور پایین است، فن خنک کننده ضعیف عمل می کند و ماشین به سرعت می جوشد. در صورت آسیب دیدن رادیاتور یا پره های رادیاتور، خودرو ممکن است بجوشد، که می تواند مانع خروج آب از پمپ آب شود.

۶.ماشین خاموش میشه!

خاموش شدن خودرو در زمستان یکی از بدترین مشکلاتی است که تا به حال وجود دارد. حتماً هنگام سفر در این مناطق در زمستان یا روزهای مرطوب، سیل در مناطق خاص و تجمع بیش از حد آب در سطح جاده را تجربه کرده اید. این جنبه ممکن است مشکل ساز باشد.

۷.شیشه‌ها بخار گرفته‌اند!

مه‌گرفتگی شیشه‌ها یکی دیگر از مشکلات خودکار زمستانی است که احتمالاً در موارد متعددی آن را تجربه کرده‌اید. باران و برف می تواند دید جاده را در هنگام رانندگی به طور قابل توجهی مختل کند. اگرچه ممکن است خودتان را متقاعد کنید که هیچ خطری وجود ندارد و این موضوع چندان مهم نیست، اما آمار حوادث و سوانح رانندگی مرتبط با این مورد چیز دیگری را نشان می دهد.

۸.فشار لاستیک خیلی کم شده!

شایان ذکر است که تغییرات آب و هوای زمستانی باعث می شود تا لاستیک ها ۳۶ درصد فشار باد خود را از دست بدهند. به همین دلیل، خرابی لاستیک یک مشکل اضافی خودرو در زمستان است. به عنوان تنها نقطه تماس شما با جاده در طول زمستان، به خصوص در شرایط لغزنده و یخبندان، وضعیت تایرهای شما بسیار مهم است. به طور کلی، شما باید آج و فشار باد لاستیک های خود را برای زمستان بررسی کنید.

کلام آخر

سرمای شدید و یخبندان دو موردی است که در صورت عدم کنترل آن، خودروی شما را با مشکلات زیادی مواجه می کند. تعمیر و نگهداری خودرو در زمستان بسیار مهم است و شما به عنوان یک راننده باید روی این موضوع تمرکز زیادی داشته باشید تا از هزینه های بیشتر جلوگیری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *