استارت

اکثر رانندگان حداقل یک بار تجربه استارت نخوردن ماشین خود را داشته اند. به دلایل مختلف ماشین استارت نمی خورد. به طور معمول، این موضوع در ماه های سرد سال بیشتر قابل توجه است. در این پست، دلیل روشن نشدن خودروی شما یا هنگامی که ماشین استارت نمی خورد را بررسی می‌کنیم. ضمن اینکه مشکل را شناسایی می‌کنیم، راه‌حل­های کاربردی ارائه خواهیم داد.

در نظر داشته باشید که خودرویی که استارت نمی خورد با خودرویی که استارت می خورد اما روشن نمی شود یکسان نیست. بنابراین، روشن نکردن خودرو را با روشن نشدن اشتباه نکنید. ممکن است دلایلی برای روشن نشدن خودرو وجود داشته باشد که تنها یک تکنسین مجرب قادر به رفع آن است.

هنگامی که ماشین استارت نمی خورد

چهار دلیل استارت نشدن خودرو عبارتند از: باتری، استارت، دینام و سوئیچ. در ادامه در مورد هر یک از این دلایل صحبت خواهیم کرد.

هنگامی که ماشین استارت نمی خورد

باطری

فکر اولیه راننده در هنگام روشن نشدن خودرو معمولاً به باتری مربوط می شود. یکی از اجزای مصرفی خودرو، باتری آن است که مانند بسیاری از قطعات دیگر تاریخ انقضا دارد. باتری به طور متوسط دو سال دوام می آورد. البته عوامل زیادی روی طول عمر باتری تاثیر می گذارد، از جمله عملکرد دینام.

احتیاط کنید – اگر باتری تمام شده باشد، خودرو روشن نمی شود. با این حال، باتری را به طور تصادفی تعویض نکنید. ابتدا به تعمیرگاه بروید تا تکنسین مشکل را بررسی کند و اگر علت اصلی در نظر گرفته شود، باتری را تعویض کند.

استارت

مهمترین عنصر در خودرو برای راه اندازی، استارت است که فرسودگی آن باعث می­شود ماشین استارت نخورد.  دنده چرخ لنگر خودرو توسط چندین قسمت استارت که با هم کار می کنند برای ارسال پیشروی جرقه به کامپیوتر از طریق سنسور میل لنگ درگیر می شود.

قطعات استارت شامل یک موتور استارت اتوماتیک، یک آرمیچر، یک چرخ دنده، یک دوشاخه، یک بوش و یک پوسته بیرونی است. هنگامی که راننده می خواهد آن را روشن کند، استارت برق را از باتری دریافت می کند. آرمیچر برق را از زغال سنگ دریافت نموده، دنده را می چرخاند و وسیله نقلیه را روشن می کند. اگر استارت شما خراب شود، این روند برق رسانی ادامه نخواهد یافت. در نتیجه، دلیل روشن نشدن خودروی شما همین موضوع است.

دینام

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه استارت زدن ماشین با دینام خودرو مرتبط است. باتری توسط دینام شارژ می شود. اگر دینام آن را شارژ نکند یا در فرآیند شارژ وقفه ایجاد شود، باتری خالی یا خالی می شود. خودرو به دلیل خالی بودن باتری روشن نمی شود، که به طور متناقض یکی از شایع ترین دلایل آن است.

زغال سنگ، اتمایزر، آرمیچر، بالشتک، دیود، بلبرینگ، پوسته و دیود اجزای دینام هستند. همه این قطعات با هم کار می کنند تا باتری را شارژ کنند.

سوئیچ

ماشین برای روشن شدن نیاز به سوئیچ دارد( بسیاری از سیم ها مجموعه سوئیچ را تشکیل می دهند). سه حالت در مغز سوئیچ ذخیره می شود: بسته یا خاموش، باز و شروع. هنگامی که سوئیچ بسته است، هدف مشخصی را دنبال می کند و نیازی به اقدام اضافی ندارد. کیلومتر شمار و برخی از عناصر و اجزای موتور با باز بودن سوئیچ نیرو دریافت می کنند. هنگامی که خودرو تنها با ۱۲ ولت ولتاژ مثبت از سوییچ به استارت اتوماتیک می رسد، آخرین مرحله استارت را کامل می کند. اگر سوئیچ، هسته سوئیچ یا سیم‌کشی مشکلی داشته باشد، خودرو روشن نمی‌شود.همچنین شما میتوانید هنگام خرابی خودرو خود با شماره امداد خودرو امداتکار تماس بگیرید.

دلایل استارت نخوردن ماشین

همان طور که قبلا گفته شد، باتری، استارت، دینام و سوئیچ چهار دلیل اصلی برای روشن نشدن خودرو هستند. این اجزا به بهترین وجه با هم کار می کنند، بنابراین اگر یکی بشکند، بقیه نیز آسیب خواهند دید. اما فهمیدن اینکه کدام یک از این اجزا منشا این مشکل است و چرا خودرو روشن نمی شود، ممکن است کار دشواری به نظر برسد. به همین دلیل، ما در مورد چند موضوع کلیدی با شما بحث خواهیم کرد و با خواندن آن ها، دانشی به دست خواهید آورد که در این زمینه برای شما مفید خواهد بود.

دلایل استارت نخوردن ماشین

اگر بعد از باز کردن سوئیچ هیچ علامتی مشاهده نمی‌شود

اگر احتراق را روشن کردید و هیچ چیز پشت کیلومتر شمار ظاهر نشد، ابتدا فیوز ها را بررسی کنید. اگر مطمئن هستید که فیوز ها در شرایط خوبی هستند، به سوئیچ و سوئیچ مغز بروید. پریزها و سیم کشی کلید ها را بررسی کنید. فقط گزینه باتری زمانی باقی می ماند که مسیر سیم کشی سوئیچ و مغز آن در وضعیت خوبی باشد. آزمایش باتری آخرین مرحله در این مرحله است. در این مثال، مدار باتری احتمالاً قطع شده است.

اگر ابزاری برای تست باتری ندارید، می توانید به طور موقت قطب های باتری را با یک تکه سیم وصل کنید. یک جرقه خوب باید از یکی از قطب ها بیاید. اگر نه، باتری آسیب دیده است و باید تعویض شود.

اگر سوئیچ برق متصل باشد اما ماشین استارت نخورد

باتری ضعیف اغلب علت روشن نشدن خودرو در هنگام باز بودن سوئیچ، قرار گرفتن برق در پشت صفحه کیلومتر شمار و قطع شدن برق در هنگام استارت است. در این شرایط باتری باید شارژ شود یا در صورت نیاز تعویض شود. با این حال، اگر باتری ماشین شما ضعیف است یا در حالت خواب است، معمولاً می‌ توانید با فشار دادن یا استارت زدن باتری به باتری، خودروی دیگری را روشن کنید.

برای این که دینام باتری را به طور کامل شارژ کند، خودرو باید حداقل یک ساعت پس از شروع کار رانده شود.

کلام آخر

هنگامی که ماشین استارت نمی خورد؛ چه عواملی دخیل هستند؟ روشن نکردن ماشین می تواند احساس بدی در شما ایجاد کند، به خصوص اگر عجله دارید یا برای انجام کار مهمی سوار ماشین خود شده­اید. به همین دلیل ما بعضی از نکات و دلایل روشن نشدن خودرو، راه های رفع سریع این مشکل و ابزار های مورد نیاز در این شرایط را به شما ارائه نمودیم . امیدواریم که مفید واقع شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با سایت امداتکار همراه باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *